+

Stuchlík

E-shop se zlatým puncem

Víte co je opravdový majstrštyk? Když rebrandujete 80 let fungující značku. Stuchlíkovi. Rodinná firma zlatníků ze Zlína, kterým koluje řemeslo v žilách už po tři generace. Dokonce s nimi ve stejném domě začínal sám Baťa!

Za mnou minulý rok přišli s tím, že chtějí nový e-shop pro šperky. Do té doby totiž fungovali pod značkou Gold Eligius, kde šly nejvíc na odbyt hodinky. Rozhodli se ale, že chtějí dát větší prostor zlatým šperkům, které už tolik let ručně vyrábějí, a tak vznikla potřeba pro zbrusu nový e-shop a značku jen pro ně.

Jak ale Stuchlíky na přeplněném zlatnickém trhu odlišit, aby mohly jejich šperky opravdu zazářit? Ale však vy už mě znáte, ne? Ve výzvách si libuju, a tak jsem si řekl „Zlato, pojď na to, ať to stojí za to“ a dal se do práce.

ROK

2022-2023

SLUŽBY

Branded ecommerce
Branding
Design
Dev
GhostPress
UI & UX

Omrknout e-shop

Zkrátka Stuchlík

S NOVÝM JMÉNEM ZPÁTKY KE KOŘENŮM

Nejdřív jsem musel vyřešit, jak se bude nový e-shop i značka jmenovat. To byl oříšek, se kterým jsem si lámal hlavu pěkně dlouho. Raději pokračovat v budování značky Gold Eligius, která je na trhu už tolik let, nebo dát přednost rodinnému jménu, které je ve Zlíně pojmem?

Když jsem si klienta víc proklepnul a zjistil, že je to rodinná firma se vším všudy, rozhodl jsem se zariskovat a vsadit na kartu jejich dlouholeté tradice. Stuchlík. Jméno, které odkazuje zpátky k rodině, zpátky ke kořenům. Tam, kde to všechno začalo.

Branding

Oslava krásy ve všech podobách

Pamatuju si, když jsem poprvé viděl šperky od Stuchlíka. Šla mi z nich hlava kolem. Všechno to zlato, drahé kamení a ještě trochu zlata navrch! Uvědomil jsem si, že darovat někomu takový načančaný luxusní šperk znamená jednu podstatnou věc – oslavovat všechno, co píše sám život. Ty šperky prostě oslavují krásu! Ach! Moje srdce romantika zaplesalo. Ale nebudu to protahovat. Tahle (jak jinak než) geniální myšlenka mi pomohla celý projekt nasměrovat a vytvořit pro něj vyšperkovanou vizuální identitu.

Vizuální identita

Na vzhledu záleží

Co pro mě ve vizuální identitě bylo největší výzvou? Odlišit značku barevně. Nakonec jsem vsadil na kombinaci tmavě hnědé a krémové, které jde zlato k pleti. V ukotvení celého stylu mi hodně pomohla typografie, která spojuje tradiční i moderní prvky, dále materiál strukturovaného papíru, který evokuje ruční práci, nebo třeba tvary znázorňující rytí do zlata. Třešničkou na dortu je pak hvězda v logu, která celému projektu dodává zlatý šmrnc.

Ghostbrand

Design manuál vždy po ruce

Všechno podstatné jsem pak hodil do vytuněné příručky Ghostbrand, aby bylo všem jasné, jak má Stuchlík vizuálně fungovat. Kapiš? Vážení, no more grafické manuály v pédéefku! Tohle je prostě jiná liga. Všechno přehledné, editovatelné a sakum prásk na jednom místě. Však se mrkněte sami. Není zač.

PODÍVAT SE NA GHOSTBRAND

Web design

Design na(d) zlato

Jakmile jsem měl o vizuální stránce jasno, byl čas pustit se do designu webu. V něm jsem potřeboval hlavně funkčně propojit prvky vizuální identity s obsahem webu.

Web Design

Zážitek jako ze zlatnictví

Chtěl jsem, aby si právě díky designu mohl každý zlatomil užít stejný zážitek, jako kdyby šel nakoupit přímo do zlatnictví. A hodně důležité pro mě při tom bylo taky vyzdvihnout ruční výrobu šperků, tradici a rodinu, které Stuchlíka dělají tím, kým je.

Pak už stačilo „jen“ sednout na zadek a všechno to nakódit.

E-shop

NA GHOSTPRESSU ŠPERKY ZÁŘÍ

Už jste někdy kupovali prsten? Tolik drahých kamenů, barev, velikostí… Duch aby se v tom vyznal. A proto aby byl nákup šperků easy peasy, přidal jsem na web jednoduché přepínání mezi variantami, kde si zákazník může vybrat mezi různými drahokamy nebo zvolit požadovaný průměr prstenu. S mým kámošem Gutenbergem jsem pak web nachystal tak, aby mohli Stuchlíkovi krásu šperků ukázat skrz videa a další čučavý obsah. A to se vyplatí!

Implementace značky

Zlatý hřeb? Pozlacená komunikace!

Je pro mě zásadní, aby byl Stuchlík rozpoznatelný mezi ostatními zlatníky. Proto značku postupně propisuji všude, kam se dá – od newsletterů přes socials až po výkonnostní kampaně. Konzistentně tak zákazníkům servírujeme novou značku na zlatém podnose. Společně se Stuchlíky vás prostě chceme vyzvat k tomu, abyste se na chvilku zastavili a oslavovali krásu života.

Už se těším, jak Stuchlík udělá na zlatnickém trhu pořádný humbuk! A teď mě omluvte, jdu oslavovat krásu.