V Březnu 2020 přišla první vlna COVID-19 a vláda zavřela všechny kavárny, restaurace a podniky. Ty se musely během pár dnů přeorientovat na nový způsob prodeje.
Podniky začaly přijímat objednávky na rozvozy a z okénka jak jen mohly – ve zprávách na Instagramu, na Facebooku i po telefonu. Chtěl jsem pomoct a protože neumím šít roušky, využil jsem svých digitálních kouzel. Vytvořil jsem během pár dní jednoduchý objednávkový formulář pro administraci objednávek a jednodušší komunikaci nabídky i rozvozů.
Nejprve jsem ho nasadil pro mou milovanou kavárnu KAFÖ, chvíli poté se mi začaly ozývat další podniky, které měly taky zájem. Po večerech jsem tak přidával formulář na domény dalších podniků, poptávka ale neutichala.
Rozhodl jsem se proto celý formulář centralizovat do jedné platformy, a tím vzniklo Sebou. Byl to jeden z nejintenzivnějších vývojářských sprintů, co jsem kdy zažil. Za týden dal vzniknout Sebou, kam se zdarma mohli připojit všechny podniky a zlepšit tak svoje fungování během karantény. Další týdny jsem potom přidával nové funkce a společně s podniky službu vylepšoval.
Nakonec se během první vlny do Sebou připojilo na 160 podniků. V říjnu přišla druhá vlna a podniky stejně jako na jaře musely změnit provoz. Sebou už tou dobou bylo připravené a já se zaměřil především na to, aby se o službě dozvědělo co nejvíce podniků, kterým jsem mohl pomoci přečkat těžkou dobu. A snad se mi to povedlo. Už jen ze zpětné vazby podniků, kterých se nakonec připojilo více než 400, mám opravdu radost.