Kdyby vám někdo řekl, ať jdete po stopách oveček, šli byste? Já šel. Ovečkárna v roce 2019 zažívala velkou změnu – přecházela na nový e-shop a potřebovala někoho, kdo jí pomůže definovat značku, nastaví komunikaci a dá směr kreativě. Řekl jsem béééru to, a tak už se 3 roky věnuju budování silného vlněného brandu.
Spolupráce Ovečkárny & Prestige
Tak dlouho jsem si chtěl vyzkoušet poctivou zlínskou ševcovinu, až jsem pro Ovečkárnu do vlny zabalil tradiční Prestižky. Nastavil jsem vizi celé kampaně, která se maximálně snažila vyzdvihnout unikátní spojení dvou takto silných značek, podílel se na produkci videa a krátkých spotů a parťákům z Fragile nahlížel přes ramena u strategie pro výkon.
Můžu vám říct, že nejeden bača se třásl nedočkavostí, co pro něj Ovečkárna chystá ještě dřív, než boty vůbec pustila do světa, a prodeje zájem o chodící kousek ovečky jen potvrdily – boty se vyprodaly dvojnásobnou rychlostí oproti plánu. Přínosy kampaně ale nezůstaly jen u počtu prodaných párů. Její kvalita a efektivita Ovečkárně zvýšila brand awareness a hledanost značky a zároveň snížila celkové PNO napříč kampaněmi, a tím ušetřila stovky tisíc na nákladech.
kampaň
Vánoční kampaň 2021
Nevěříte? U vánoční kampaně 2021 jsem tak dlouho přemýšlel, co si lidé přeji k Vánocům, až byla vlastně nejjednodušší cesta, jak to zjistit, se jich zeptat. Skrze landing page jsem zákazníky vyzval, aby mi na tuto nejtěžší otázku roku pomohli odpovědět, a ze 7 000 obdržených dopisů Ovečkárna 3 vybrala a přání splnila.
A nebyla to jen tak ledajaká přání. Ovečkárna věnovala doslova kus sebe šestileté Aničce s poruchou autistického spektra, dětem z dětského domova v Přerově a mamince tří dětí, která se dostala do těžké životní situace.
Grafické výstupy
Po zbytek Vánoc jsem pasoval ovečky do role odborníků na vánoční dárky. Ať už zákazníci hledali dárek pro babičku, maminku nebo třeba bráchů, ovečky vždy měly několik bééézva tipů, čím blízké potěšit, v rukávu.
Konzistence brandu
…aneb jak vypadá konzistence brandové identity, která je u Ovečkárny naprosto klíčová, v praxi. Ta ale nekončí u příspěvků na Facebooku. Jde o customer experience napříč všemi touchpointy od zabalení zásilek přes zákaznickou péči a transakční emaily až po věrnostní klub.
Po 3 letech spolupráce se mi z Ovečkárny pro její zákazníky podařilo udělat lovebrand, a tak musím zvážit každý designový i tonalitní prvek, než ho do komunikace zařadím, abych zákazníky nepřekvapil něčím, co by se jim nemuselo líbit. Udržovat kreativu konzistentní mi ve výkonnostních reklamách pomáhají lidi z Fragile, se kterými nastavujeme strategii nejen do zmíněné kreativy, ale také byznysu.
Mým cílem je Ovečkárně pomoci naplnit její misi a dostat tento huňatý zázrak přírody do každé domácnosti. Z Česka už jsme se posunuli do 4 dalších evropských zemí a já jsem zvědavý, kam stopy oveček povedou dál.