+

OlaOla

Z 0 na 100 – E-shop a značka za 6 měsíců

Martina Bernátka vám asi nemusím představovat. Po prodeji Ovečkárny hledal novou výzvu a věděl, že by chtěl přijít na zoubek zdraví. Proto za mnou v dubnu 2024 přišel s nápadem založit e-shop s výživovými doplňky. Co mi k jeho vizi řekl víc? Nic moc. Jen že to musí být pecka a že to chce spustit ještě před Vánoci.

Střih → o 6 měsíců, vydefinování celého brandu, full návrh e-shopu s designem na míru, napojení služeb a přípravu komunikace později je listopad 2024 a spouštím OlaOla – první český e-shop zjednodušující cestu k dlouhověkosti. Tuhle jízdu si budete chtít přečíst.

ROK

2024

SLUŽBY

Branded ecommerce
Branding
Strategie
UI & UX
Design
Development
GhostPress

Omrknout e-shop

OlaOla guide

Brand strategie

OlaOla, brand manual volá!

Všechny Martinovy nápady, které na mě sypal jak esa z rukávu, jsem na startu musel vydestilovat v jasnou propozici značky. Jak například spojit záměr prodávat vitamíny a vakuovačku potravin pod jednou značkou tak, aby to dávalo smysl? Tomu říkám majstrštyk, na který ve strategii brandu  mimo jiné taky přišla řeč.

Vize a poslání

Pro dlouhověké Česko

Po desítkách hodin bouřlivých telefonátů, meetingů a workshopů vznikl klíč k OlaOla – podrobný brand manual, který popisuje vizi celého projektu. Bingo! Chceme budovat dlouhověké Česko.

Jasně popisuje, čím se odlišit na trhu se suplementy nebo proč by měli zákazníci na OlaOla nakupovat.

VIZUÁLNÍ IDENTITA

Design v duchu radosti a dlouhověkosti

I design bylo kvůli deadlinu potřeba sekat rychle jak Baťa cvičky. Vizuál OlaOla jsem proto vykopl týdenním sprintem. Ten mi pomohl nastavit základní pilíře, na kterých jsem pak dál stavěl.

Hlavní roli v celém vizuálu hraje radost, která se promítá snad do všech prvků. Můj nejoblíbenější? Olíci, a.k.a. pilulky jako hlavní tvář brandu, které pomáhají komunikovat emoce spojené s radostí i dlouhověkostí.

CUSTOMER EXPERIENCE

Zjednodušujeme cestu k dlouhověkosti

Moje misson (im)possible? Maximálně zákazníkům na e-shopu usnadnit orientaci a výběr ve všech těch pilulkách a srandičkách pro dlouhověkost. Protože ruku na srdce, kdo by se v tom bez lékovky vyznal? Jednoduchost
a přehlednost proto v customer experience e-shopu hrají prim.

UX & UI

Rychlý výběr podle cíle

Místo kategorií si na homepage vyberete, jakého cíle chcete na cestě k dlouhověkosti dosáhnout. Je libo lepší spánek, větší soustředění nebo třeba pevné klouby? Všechno máme a každý si tak podle cílů i podle jednoduše formulovaných benefitů přímo u produktu vybere přesně ten doplněk, který potřebuje.

web

E-SHOP postavený za pár týdnů

To, že jsem mohl OlaOla spustit v tak rekordním čase, je ve velkém zásluha mojí platformy GhostPress, která je na podobné crazy nápady připravená.
E-shop samotný jsem začal chystat v srpnu a v listopadu letěl do světa. Díky tomu, co všechno už GhostPress umí, jsme si s mými strašidly ověřili, že dokážeme tvořit fungl nové e-shopy včetně designu na míru i napojení všech požadovaných služeb už za 3 měsíce. O la lá!

Duben 2024

Nápad & Oslovení

V dubnu za mnou přišel Martin s nápadem na OlaOla. Byla to první myšlenka vytvořit e-shop pro zdraví a životní styl.

Červen 2024

Strategie značky

V červnu stavíme s Martinem celou značku a brand manual. Destilujeme jasnou vizi, hodnoty a celá značka získává obrysy.

Červenec 2024

Vizuální identita

Identita vznikla v týdenním brandovém sprintu. Logo, které se na vás směje, barevná hravost a smajlíci jako pilulky propojující celý vizuál.

Červenec 2024

Wireframe
e-shopu

Zároveň s designem vznikala struktura
e-shopu, flow a kategorizace. Jak správně a jednoduše ukázat, co si vybrat za suplement ve chvíli, kdy se teprve tvořilo produktové portfolio?

srpen–září 2024

Grafika e-shopu

Grafika e-shopu přebírá vizuální identitu
a rozpracovává ji. Dává celé značce hravost a zároveň přehlednost.

říjen–listopad 2024

Vývoj GhostPressu

Od napojení na Abru až po celé připravení všech služeb a funkcí na míru. Extrémní čas
a extrémní podmínky.

20. listopad 2024

Spuštění

Co jsem slíbil OlaOla, to jsme se strašidly přesně na deadline spustili. Byly to dva neuvěřitelné měsíce ve vývoji, ale vše jsem stihnul na čas.

Vizuální editor

GhostPress je ready na vaše nápady

Jako každému e-shopu, i OlaOla jsem tvořil vychytávky přímo na míru. Ve svém vizuálním editoru jsem nachystal sadu komponent, díky kterým v OlaOla můžou na pár kliknutí vyzdvihnout klíčové vlastnosti u každého produktu pro ještě snadnější výběr.

Napojení služeb a spuštění

Pohodlný růst
s funkcemi na míru

Na spuštění bylo zásadní e-shop propojit se softwarem ABRA Flexi, na kterém frčí sklad a účetnictví projektu. Na všechno ostatní už byl GhostPress ready. Do budoucna jsou ale s e-shopem velké plány a už teď se těším, jaké další vychytávky budeme postupně přidávat!

Vždycky říkám, že ve zdravém těle je zdravý Duch, a tady to platí dvojnásob. Tak cestu OlaOla sleduj a buď zdráv!

omrknout e-shop

čísla

Hromada práce v krátkém čase

184

dní od první myšlenky do spuštění

1 500

+

Hodin práce na brandu i e-shopu

270

+

položek při spuštění e-shopu