Moira

Funkční e-shop pro funkční oblečení

Moira. Synonymum pro funkční oblečení v Česku. Ať už jste nadšení lyžaři, zdoláváte osmitisícovky nebo kopce za domem, vsadím boty, že každému z vás aspoň jeden funkční kousek od Moiry ve skříni straší.

Když jsme startovali naši spolupráci, potřebovala Moira nakopnout online prodej. E-shopové řešení od Shoptetu jí přestávalo stačit – chtěla se vizuálně odlišit a mít stabilní systém, který ji podrží ve špičkách a taky jí zrychlí byznys. Z toho všeho mi vyplynulo, že Moira a její funkční kousky potřebují na míru uplést e-shop, který bude spolehlivý, designově unikátní a připravený i na expanzi do zahraničí. Přečtěte si, jak se mi to povedlo.

ROK

2022-2023

SLUŽBY

Design
UI & UX
Dev
GhostPress

Omrknout e-shop

Moira guide:

UX a Design

Design, který prostě funguje

Začal jsem designem, který jde funkčním produktům na ruku. Jako eso jsem z rukávu vytáhl čistý a přímočarý vizuál. Díky němu na e-shopu vynikne jak značka, tak hlavní funkce a benefity každého jednoho funkčního kousku.

Jak neutopit moře funkčních produktů

Představte si, že si na Moiře vybíráte z 1693 kousků oblečení. Tolik materiálů, funkcí, benefitů… Tomu všemu jsem musel dát jasný řád, aby si každý zákazník na e-shopu dokázal sám vybrat stejně dobře jako s asistencí v prodejně.

Udělal jsem proto přehlednou kategorizaci, díky které si zákazník najde produkty pro něj jako stvořené, než bych řekl bububu. A pro ještě víc easy-peasy výběr uvidí zákazník nejvyhledávanější informace o produktu – hřejivost a schopnost odvodu potu – už přímo v katalogu.

Filtrace a vyhledávání

Jeden skvělý
filtr prosím!

Bezproblémový nákup = spokojený zákazník, který se k vám vrátí. Zákazník si proto na e-shopu může jednoduše řadit a filtrovat produkty, aby mu přímo pod nosem přistálo přesně to, co hledá. V každé kategorii si navíc může produkty nechat seřadit podle jiných pravidel.

Vyhledávání pak funguje i v případě, že slovo napíšete s překlepem, a automaticky vyhledává i v rámci synonym. Je to hlavička ten můj GhostPress, co?

Mobilní verze

Mobile ready Moira

Řekněme si to tak, jak to je. Funkční a čučavá mobilní verze je dneska pro e-shopy prostě nutnost. A kdo si to nemyslí, asi rád mrhá příležitostmi.

Mobilní řešení Moiry na Shoptetu potřebovalo refresh od základu. Zákazníci si web zobrazovali nejvíc právě na telefonu, a i tak většina nákupů probíhala z desktopu. To přece mluví za všechno! Tak jsem si vyhrnul rukávy, pustil se do toho a na GhostPressu má Moira teď e-shop vyladěný i v mobilní podobě.

+68 %

Nárůst konverzního poměru na mobilu
(stejné roční období)

Stabilní systém

GhostPress
v nejlepší formě

Jak už jsem říkal na začátku, Moira potřebovala hlavně systém, na který se bude moct 100% spolehnout i ve špičkách. Tak jsem jí přihrál opravdového siláka – svůj systém GhostPress, který v klídku dokáže odbavit desítky objednávek za minutu. Na tohle jsem byl dobře připravený i díky mojí LaKlaře, e-shopu, který zákaznice po zveřejnění nové kolekce berou doslova útokem. Díky GhostPressu tak Moiře nový e-shop frčí jako po másle.

Napojení na interní systém

Spojení s Visionem navázáno

Vývoj začal zostra. S mými strašidly jsme se museli popasovat s napojením na interní systém Vision, na kterém Moira stojí. Museli jsme zpracovat desetitisíce produktových dat, aby zákazníci měli vždy perfektní přehled o tom, jaké produkty jsou zrovna skladem.

Zařídili jsme, aby výměna dat mezi e-shopem a Visionem probíhala okamžitě – propojili jsme veškeré objednávky, faktury, slevové kupony… zkrátka všechno potřebné k tomu, aby Moira mohla odesílat objednávky rychlostí blesku a informovat zákazníka o jejich stavu ještě rychleji. Zákazníci taky můžou vesele objednávat s vyzvednutím na jedné z 25 kamenných prodejen.

Vizuální editor

Edituju, edituješ, editujeme

Aby byla Moira pánem svého e-shopu se vším všudy, má ode mě k ruce vizuální editor, ve kterém může jednoduše tvořit a editovat veškerý obsah webu. Od tvorby landing pages, prezentačních stránek až po zvýraznění benefitů každého produktu. Všechno sakumprdum přístupné z administrace, přehledně a srozumitelně pro každého.

Obsahovou třešničkou na Moiře jsou produktová videa, která najdete přímo v katalogu i u produktu samotného. To všechno proto, aby si zákazník ještě líp představil, jak funkční kousky fungují v reálu.

Migrace

Moira letí na planetu GhostPress

Je mi jasné, že migrace e-shopu může být strašidelná záležitost. Roky dřiny jsou v tahu, když se něco nepovede podle plánu. Proto jsem to nepodcenil a zužitkoval všechny zkušenosti, které s migrací webů mám.

Převedl jsem ze Shoptetu všechna data o zákaznících a produktech. Pro sichr jsem zařídil i skvělý monitoring, abych měl jistotu, že všechny odkazy na novém e-shopu vedou tam, kam mají. A aby toho nebylo málo, monitoring odchytává i chybné stránky 404, na které jsem na původním e-shopu nenarazil, ale zákazníci je přesto někde našli.

Ve spolupráci s uLabem jsme pak do datové vrstvy přenesli všechna důležitá data pro výkonnostní marketing. Před spuštěním jsem ještě všechno konzultoval s Martinem Matějkou, který s Moirou dlouhodobě řeší SEO. Ten mi potvrdil, že je to na dobré cestě, a tak se mi tento Moira majstrštyk podařilo provést bez ztráty desítky.

Spuštění

3, 2, 1… Moira!

Přátelé, jdeme do grande finále. Jakmile jsem si z to-do listu odškrtl úspěšnou migraci, zbývalo to celé s velkou parádou spustit. A tramtadadá: proběhlo to bez problému. Jak už je u mě zvykem samozřejmě.

Všechno jsem předem pečlivě otestoval a e-shop jsem dle plánu spustil ještě před začátkem hlavní sezóny, do které pak Moira v klidu vklouzla už v novém a samozřejmě perfektně funkčním kabátku. Příval nových objednávek tak spuštění e-shopu vůbec neohrozilo.

Dělá mi fakt radost, jak náramně Moiře nový e-shop funguje. Funkční věci, ty já totiž rád!

Omrknout e-shop