Začal jsem designem, který jde funkčním produktům na ruku. Jako eso jsem z rukávu vytáhl čistý a přímočarý vizuál. Díky němu na e-shopu vynikne jak značka, tak hlavní funkce a benefity každého jednoho funkčního kousku.
Moira. Synonymum pro funkční oblečení v Česku. Ať už jste nadšení lyžaři, zdoláváte osmitisícovky nebo kopce za domem, vsadím boty, že každému z vás aspoň jeden funkční kousek od Moiry ve skříni straší.
Když jsme startovali naši spolupráci, potřebovala Moira nakopnout online prodej. E-shopové řešení od Shoptetu jí přestávalo stačit – chtěla se vizuálně odlišit a mít stabilní systém, který ji podrží ve špičkách a taky jí zrychlí byznys. Z toho všeho mi vyplynulo, že Moira a její funkční kousky potřebují na míru uplést e-shop, který bude spolehlivý, designově unikátní a připravený i na expanzi do zahraničí. Přečtěte si, jak se mi to povedlo.
UX a Design
Začal jsem designem, který jde funkčním produktům na ruku. Jako eso jsem z rukávu vytáhl čistý a přímočarý vizuál. Díky němu na e-shopu vynikne jak značka, tak hlavní funkce a benefity každého jednoho funkčního kousku.
Představte si, že si na Moiře vybíráte z 1693 kousků oblečení. Tolik materiálů, funkcí, benefitů… Tomu všemu jsem musel dát jasný řád, aby si každý zákazník na e-shopu dokázal sám vybrat stejně dobře jako s asistencí v prodejně.
Udělal jsem proto přehlednou kategorizaci, díky které si zákazník najde produkty pro něj jako stvořené, než bych řekl bububu. A pro ještě víc easy-peasy výběr uvidí zákazník nejvyhledávanější informace o produktu – hřejivost a schopnost odvodu potu – už přímo v katalogu.
Filtrace a vyhledávání
Bezproblémový nákup = spokojený zákazník, který se k vám vrátí. Zákazník si proto na e-shopu může jednoduše řadit a filtrovat produkty, aby mu přímo pod nosem přistálo přesně to, co hledá. V každé kategorii si navíc může produkty nechat seřadit podle jiných pravidel.
Vyhledávání pak funguje i v případě, že slovo napíšete s překlepem, a automaticky vyhledává i v rámci synonym. Je to hlavička ten můj GhostPress, co?
Mobilní verze
Řekněme si to tak, jak to je. Funkční a čučavá mobilní verze je dneska pro e-shopy prostě nutnost. A kdo si to nemyslí, asi rád mrhá příležitostmi.
Mobilní řešení Moiry na Shoptetu potřebovalo refresh od základu. Zákazníci si web zobrazovali nejvíc právě na telefonu, a i tak většina nákupů probíhala z desktopu. To přece mluví za všechno! Tak jsem si vyhrnul rukávy, pustil se do toho a na GhostPressu má Moira teď e-shop vyladěný i v mobilní podobě.
Nárůst konverzního poměru na mobilu (za stejné roční období)
Stabilní systém
Jak už jsem říkal na začátku, Moira potřebovala hlavně systém, na který se bude moct 100% spolehnout i ve špičkách. Tak jsem jí přihrál opravdového siláka – svůj systém GhostPress, který v klídku dokáže odbavit desítky objednávek za minutu. Na tohle jsem byl dobře připravený i díky mojí LaKlaře, e-shopu, který zákaznice po zveřejnění nové kolekce berou doslova útokem. Díky GhostPressu tak Moiře nový e-shop frčí jako po másle.
Napojení na interní systém
Vývoj začal zostra. S mými strašidly jsme se museli popasovat s napojením na interní systém Vision, na kterém Moira stojí. Museli jsme zpracovat desetitisíce produktových dat, aby zákazníci měli vždy perfektní přehled o tom, jaké produkty jsou zrovna skladem.
Zařídili jsme, aby výměna dat mezi e-shopem a Visionem probíhala okamžitě – propojili jsme veškeré objednávky, faktury, slevové kupony… zkrátka všechno potřebné k tomu, aby Moira mohla odesílat objednávky rychlostí blesku a informovat zákazníka o jejich stavu ještě rychleji. Zákazníci taky můžou vesele objednávat s vyzvednutím na jedné z 25 kamenných prodejen.
Vizuální editor
Aby byla Moira pánem svého e-shopu se vším všudy, má ode mě k ruce vizuální editor, ve kterém může jednoduše tvořit a editovat veškerý obsah webu. Od tvorby landing pages, prezentačních stránek až po zvýraznění benefitů každého produktu. Všechno sakumprdum přístupné z administrace, přehledně a srozumitelně pro každého.
Obsahovou třešničkou na Moiře jsou produktová videa, která najdete přímo v katalogu i u produktu samotného. To všechno proto, aby si zákazník ještě líp představil, jak funkční kousky fungují v reálu.
Migrace
Je mi jasné, že migrace e-shopu může být strašidelná záležitost. Roky dřiny jsou v tahu, když se něco nepovede podle plánu. Proto jsem to nepodcenil a zužitkoval všechny zkušenosti, které s migrací webů mám.
Převedl jsem ze Shoptetu všechna data o zákaznících a produktech. Pro sichr jsem zařídil i skvělý monitoring, abych měl jistotu, že všechny odkazy na novém e-shopu vedou tam, kam mají. A aby toho nebylo málo, monitoring odchytává i chybné stránky 404, na které jsem na původním e-shopu nenarazil, ale zákazníci je přesto někde našli.
Ve spolupráci s uLabem jsme pak do datové vrstvy přenesli všechna důležitá data pro výkonnostní marketing. Před spuštěním jsem ještě všechno konzultoval s Martinem Matějkou, který s Moirou dlouhodobě řeší SEO. Ten mi potvrdil, že je to na dobré cestě, a tak se mi tento Moira majstrštyk podařilo provést bez ztráty desítky.
Spuštění
Přátelé, jdeme do grande finále. Jakmile jsem si z to-do listu odškrtl úspěšnou migraci, zbývalo to celé s velkou parádou spustit. A tramtadadá: proběhlo to bez problému. Jak už je u mě zvykem samozřejmě.
Všechno jsem předem pečlivě otestoval a e-shop jsem dle plánu spustil ještě před začátkem hlavní sezóny, do které pak Moira v klidu vklouzla už v novém a samozřejmě perfektně funkčním kabátku. Příval nových objednávek tak spuštění e-shopu vůbec neohrozilo.
Dělá mi fakt radost, jak náramně Moiře nový e-shop funguje. Funkční věci, ty já totiž rád!