mmcité

DESIGN PRO MEKKU MĚSTSKÉHO MOBILIÁŘE

Víte, co má společného i ta nejmenší vesnice v Česku s New York City? Přece městské mobiliáře od mmcité, které ve veřejném prostoru ovlivňují vkus nás všech! Fakt se mi líbí tahle jejich kulturní mise a vždy je rád vídám ve městech po celém světě. O to větší radost jsem měl, když právě mě mmcité oslovilo ke spolupráci na novém webu.

Původní web z přelomu tisíciletí byl trošku sto let za opicema, ups. Vůbec neodpovídal současným kvalitám firmy a hlavně dobře nefungoval na mobilu, kde se na něj podle výzkumu dívala víc než polovina návštěvníků. A i přesto, že dosavadní web nebyl moc intuitivní, architekti, projektanti a distributoři znali každou jeho píď. Můj job tak byl zajistit, aby web v novém kabátku reflektoval to, na co byli všichni už léta zvyklí, aby se neztratili. Musel jsem si dát taky pozor na to, abych nepokazil fungující interní procesy, které měli v malíčku lidé uvnitř mmcité. Už na začátku naší spolupráce mi tak bylo jasné, že než se pustím do přípravy struktury a designu webu, musím se opřít o silný výzkum.

ROK

2019

SLUŽBY

Design
Research
UX & UI

Zobrazit web

Research a wireframe

Zaostřeno na mmcité

Ze všeho nejdřív jsem si proto zahrál na badatele a udělal si výzkumné kolečko uvnitř mmcité. Důležitý pro mě byl zejména vhled obchodníků, kteří na webu tráví velkou část svého dne a jsou pravou rukou zákazníků. Společně s marketingem mmcité jsme pak vyprofilovali hlavní cílové skupiny webu a proces nákupu. Hned nato jsem se pustil do rozhovorů s architekty, kteří na webu běžně vybírají produkty do svých nových projektů.

S výzkumem v zádech jsem se pak vrhnul do návrhu wireframu, celou dobu v úzké spolupráci s týmem mmcité. Společně jsme si ujasnili vizi nového webu a definovali všechny možné případy jeho použití.

Design

Funkčnost s vizí v zádech

Po tomto bádání, které mi upřímně klidně mohlo vynést nějaký akademický titul (Třeba Mgr. Duch, ha, považte!), jsem měl jasno o základních potřebách webu, a tak jsem se mohl pustit do jeho vizuální stránky. U designu pro mě byla na prvním místě funkčnost, zároveň ale bylo třeba ukázat všechny produkty v jejich plné kráse a nechat vyniknout malé, ale významné detaily. V procesu tvorby se mmcité rozhodlo aktualizovat svůj vizuální styl, a tak jsem ještě grafiku v několika iteracích ladil, aby všechno bylo eňo ňůňo. Nakonec tak vznikl design, který podtrhuje silnou typografii mmcité a vyzdvihuje bombastické fotky z celého světa. Yes, bejby!

Vývoj webu jsem v té době kapacitně bohužel nestíhal, a nemohl si tak pohrát s každým detailem při jeho realizaci. (Tak příště, mmcité?) Smekám tedy klobouček před DesignDev, kteří odvedli dobrou práci a dotáhli tento dvouletý projekt do reality.