La Klara

VĚČNĚ VYPRODANÝ E‑SHOP

Vždycky jsem si říkal, že ženskost není něco, co by můj styl úplně vystihovalo. Ale když potkáte tu pravou, i s Duchem se můžou dít divy. Jednoho dne mi napsala La Klara, že potřebuje ušít nový e‑shop, který při spouštění kolekcí nebude praskat ve švech. Na jejím původním řešení byl nákup pro zákaznice stezkou odvahy a trpělivosti, pokud ovšem nestihl dřív spadnout. Ups. A tak se stalo, že už 6 let s Klárou vyšívám na jejím věčně vyprodaném e-shopu.

ROK

2018-2023

SLUŽBY

Branded ecommerce
Branding
Design
Dev
UI & UX

Zobrazit web

Design jsem před 6 lety postavil hodně feminine. Od té doby ho rozvíjím, ale nepouštím se základů, protože konzistence, konzistence, konzistence.

Produktová stránka místo návštěvy butiku

Chtěl jsem, aby Klářiny zákaznice měly na e-shopu pocit, že si na kousky můžou téměř sáhnout a vyzkoušet si je. Na produktové stránce jsem proto hodně prostoru věnoval fotkám, detailnímu popisu produktu, velikostní tabulce a taky informacím o materiálech a jejich péči.

Rychlé a efektivní vyhledávání

Pomocí vyhledávání si zákaznice rychle a efektivně můžou najít přesně to, co zrovna hledají. A pokud náhodou neví, co by rády ulovily tentokrát, já hodná duše jim mile rád poradím.

Customer experience

Aby už nákup nebyl nelítostným soubojem, kdy rychlejší vyhrává

U La Klary byl z pohledu customer experience naprosto zásadní nákupní košík. Na původním e‑shopu byl nákup dost divočina a přežily jen ty nejrychlejší. Zákaznice si mezi sebou braly kousky přidané do košíku a vyhrávala ta, která zkrátka objednávku dokončila první. Připravil jsem proto pro Kláru košík na míru, ve kterém přidané kousky zákaznicím rezervuju na 30 minut, aby se nemusely bát, že jim před odesláním objednávky kousky někdo vyfoukne. Sladkou tečkou za celým nákupem je pro zákaznice balení objednávek, které jsme spolu s Klárou ťip ťop vyladili.

Automatizace e-shopu

Automatizace až na prvním místě

Když mi Klára ukázala svůj obří blok s vratkami, které dříve vyřizovala ručně, dost jsem se vyděsil a s láskou ji vysvětlil, že tudy cesta rozhodně nevede. Vše od získání nové objednávky přes platbu a komunikaci s dopravci až po případné vrácení kousků online teď e‑shop automaticky vyřizuje za ni a Klára má volné ruce na navrhování nových kolekcí.

Malá pikoška – zatím jsem automatizací pomohl Kláře odbavit přes 6 500 vratek, u kterých jí zároveň sbírám zpětnou vazbu na produkty.

Nová identita

Když se mi do rukou dostal lovebrand

Svět fashion pro ženy mi byl do setkání s Klárou na míle vzdálený. Na začátku naší spolupráce jsem se proto hodně věnoval pochopení toho, jak Klára nad svým byznysem přemýšlí a kdo u ní nakupuje, až jsem si uvědomil jednu zásadní věc – do rukou se mi dostal lovebrand. Milovnice Klářiných návrhů se tak pro mě staly inspirací a mantrou, abych pro ně vším, co dělám, tvořil takový svět La Klary, ve kterém se budou cítit své a kam se budou rády vracet. Myslím, že 76% retence mluví za vše.

Optimalizace & privátní server

Jak se mi daří ustát nápor tolika žen?

Fůha, není to sranda. Pochopil jsem, že jakmile chtějí ženy nakupovat, nic jim nesmí stát v cestě. A tím myslím opravdu nic. Starám se proto o pravidelnou optimalizaci, aby e‑shop frčel, jak má.

S tím, jak zákaznice berou e‑shop doslova útokem, jsem ho ale stejně raději převedl na privátní server, kde je stabilnější a já tak dokážu uspokojit více žen najednou. Ve špičce server levou zadní utáhne přes 25 000 zobrazení stránek za hodinu. Jinak bych asi musel došívat kousky, které by se jim kvůli spadnutí e‑shopu vyprodaly před očima. A to fakt nechcete.

Více o tom, jak jsem optimalizoval e-shop pro La Klaru

PŘEČÍST ČLÁNEK

Na závěr pár statistik

A TAKTO NÁM TO SPOLEČNĚ FIČÍ

196 %

Nárůst konverzního poměru

300 %

Nárůst tržeb na webu

76 %

Objednávek tvoří vracející se zákaznice

Zákaznice můžou pohodlně lovit své vysněné kousky a Klára má čas na nové přírůstky do kolekce. A to je to, o co mi celou dobu šlo. Mám ale takové tušení, že tímto ještě nekončíme. Tak co tam máš dál, Kláro?