+

Green Butik

Nový e-shop, nové možnosti růstu

Obrat 80 milionů a působení v Česku, Německu i na Slovensku. V této fázi jsem v roce 2023 poznal Green Butik, který letos plánuje 200 milionů. A nebudu kecat. Když vám svěří důvěru úspěšný projekt s rozjetým e-shopem, je to velká zodpovědnost. Zvlášť, když zakladatelé plánují kromě současných tří trhů i expanzi do dalších koutů světa a při tom otevírat nové kamenné obchody.

K rozkvětu ale Green Butik potřeboval efektivní e-shop, který by měl na to jeho potenciál naplnit. Původní řešení na Woocomerce už totiž kvůli spoustě poslepovaných pluginů začínalo rychlostí připomínat spíš šneka, ups. Naťuknul jsem, že by bylo dobré celou značku i e-shop redesignovat a přesunout na GhostPress, který by všechny problémy e-shopu vyřešil. A tak jsme si plácli.

Jste ready omrknout Green Butik 2.0? V tom případě račte dál.

ROK

2023–2025

SLUŽBY

Branded ecommerce
Branding
UI & UX
Design
GhostPress
Development

Omrknout e-shop

Kudy kam

Branding

Výzkum a workshop

nový Green Butik rozkvétá

Skromnost není úplně moje parketa. Kdykoliv se někde něco šustne o udržitelné módě, chci, abyste si jako první vybavili Green Butik.  Na začátku bylo proto potřeba jasně vydefinovat podstatu značky, aby se mohla co nejlépe odlišit od početné konkurence na trhu.

Proto jsem se ve výzkumech a na workshopu hooodně ptal. Zakladatelů na to, čím a kým Green Butik je a kde ho vidí v horizontu dalších let. Zákaznic na to, jak se díky oblečení z Green Butiku cítí a co jim přináší. To všechno mi pomohlo značku dobře pochopit a nasměrovat dál.

Brand plný laskavosti

Kdo je Green Butik? Co ho vystihuje nejlíp ze všeho? Otázky, na které jsem musel odpovědět, když jsem začal stavět novou značku. A výsledek? Green Butik je zkrátka místo s krásným oblečením z přírodních materiálů, které inspiruje ženy k laskavosti vůči sobě i okolí.

Těchto 1000 a 1 laskavých odstínů dalo vzniknout podrobnému Brand manuálu, který mimo jiné popisuje, jakou má Green Butik vizi, hodnoty a taky jak a ke komu mluví.

Vizuální identita

Přirozenost v hlavní roli

Můj cíl? Vytvořit identitu, která bude působit moderně, zároveň si udrží podstatu Green Butiku a bude skvěle fungovat i mimo český rybníček. Nová identita žene dopředu přírodu a přirozenost. Tahounem je tak samosebou zelená, kterou doplňují často využívané motivy květin. Ty symbolizují propojení s přírodou a jdou ruku v ruce se vzory na kouscích, které Green Butik prodává.

Asi tušíte, že jsem prostě chtěl, aby vám vizuál Green Butiku dal pocit, jako když se bosky procházíte po rozkvetlé louce. A myslím, že se mi to (dost) povedlo.

Používáme modulární logo, které si na nic nehraje a laskavě objímá vše, co vstoupí mezi Green
a Butik – produkty, květy, fotky. Identita používá barvy, které nekřičí, ale připomínají rozkvetlou louku v podvečer na sklonku léta.

DAVID DVOŘÁČEK

Brand strategist

design e-shopu

Když design Fandí produktu

Na vizuální identitu jsem přímo navázal v designu e-shopu. Důležité pro mě byly tři věci. Celý design musel být odlišný od konkurence, dobře zapamatovatelný a taky musel podtrhovat produkt. Krásné oblečení na popředí krásného designu? Co je víc, haha.

Výrazným prvkem designu jsou obtisky květin a textury trhaného papíru, které jsem propsal sakumprdum všude, kam to jenom šlo – od bannerů na homepage přes detail produktu až po náhled košíku. E-shop tak vypadá trochu jako herbář plný krásných věcí z přírody.

Customer experience

Uživatelsky laskavý e-shop

Na menu byl výzkum číslo 2 – testování aktuálního e-shopu se zákaznicemi Green Butiku. Dal jsem si záležet na tom, abych poznal, s jakými problémy se při nákupu potýkají, a na novém e-shopu pak vychytal všechny mouchy.

Držel jsem se mantry neměnit nutně to, co už dobře funguje, a chtěl jsem spíš najít skulinky pro další zlepšení. Díky uživatelskému testování jsem pak přesně věděl, co si od Green Butiku přejí ty, pro které e-shop vzniká.

UX & UI

Co jsem ušil zákaznicím na míru?

Zařídil jsem efektivní filtraci

Ta je s rostoucím sortimentem čím dál důležitější. Největším problémem bylo pomalé filtrování, které se mi podařilo vyřešit přesunem e-shopu na GhostPress.

Představil jsem materiály

Velkou roli v rozhodování zákaznic Green Butiku hrají materiály, o kterých se teď už v detailu každého produktu dozví všechny důležité informace.

Více recenzí = více důvěry

Abych získal další recenze a tím podpořil důvěryhodnost značky, začal jsem více pracovat s variantami produktů. Mezi nimi recenze sdílím a taky překládám mezi trhy.

Datum doručení už v košíku

Odhadované datum doručení je nově viditelné už po přidání produktu do košíku. Stačí si vybrat svou velikost a jste v obraze. No není to super?

Většina objednávek dnes probíhá online přes telefon a meziročně jejich poměr pořád roste. Proto jsme s redesignem e-shopu směřovali hodně energie do mobilního designu.

Zdeněk studený

UX designer

GhostPress & Dev

Green Butik jde do světa

3 administrace? Ne, 1 GhostPress

Původní e-shop na Woocommerce měl tři různé administrace – jednu pro každý trh. Jakoukoliv změnu tak Green Butik musel implementovat hned třikrát a na to fakt nemá nikdo čas, když zároveň rozšiřujete portfolio a plánujete další expanzi.

Řešení? Přechod na moji platformu GhostPress. Tam má Green Butik pod jednou střechou administraci pro všechny mutace webu, správu produktů, objednávek, skladů, nastavení e-shopu a další stovky výhod, díky kterým může e-shop rychle a pohodlně růst.

Taky hledáte pro svůj e-shop řešení, které vám rozváže ruce? Tak to zbystřete a přečtěte si více o mém GhostPressu.

Napojení služeb

ABRAkadabra – abra!

Všechny služby, na které jsou z minulosti zvyklí, můžou v Green Butiku používat i dál. Nový e-shop na GhostPressu jsem napojil na všechno potřebné. Účetní systém ABRA má pod palcem kompletní propojení pro objednávku a vrácení zboží, pořádek ve fakturách, správu produktů, sklady i prodejny.

Pak bylo potřeba přidat služby, které jsou důležité pro působení v zahraničí. Trusted Shops Green Butiku přihrává nové recenze a platit můžou zákazníci na třech různých trzích přes Comgate, PayPal i mezinárodního favorita – Stripe.

Migrace

Do posledního hlídacího psa

Migrace je právem obávaná záležitost e-shopařů, ale já už mám pár skvěle zvládnutých migrací na tacháči, takže stačí jen věřit svému Duchovi. Na nový e-shop jsem v pořádku převedl všechny produkty, zákazníky, slevové poukazy, hlídací psy a další… V rámci SEO jsem převedl URL odkazy a nastavil přesměrování pro stránky, které se s novým e-shopem změnily. Spuštění všech tří e-shopů na třech trzích tak šlo jako po másle.

automatizace

Vrácení na pár kliků

Zaregistrovat vratku šlo už na starém e-shopu. Tuhle oblíbenou funkci jsem tak natuty musel zachovat. Chtěl jsem ji ale navrhnout tak, aby byla ještě lepší.

Vracet zboží přes e-shop teď můžou registrovaní i neregistrovaní zákazníci. A je to jednoduché jako facka. Stačí určit objednávku, vybrat zboží k vrácení, zabalit a odnést do Zásilkovny spolu s kódem pro vrácení zdarma. Tím jsem výrazně zjednodušil skladové procesy i související papírování.

Všechno navíc podporuje e-mailová automatizace, aby byl zákazník v obraze a měl po ruce všechny důležité informace o průběhu a vyřízení vratky. Smooth!

Custom funkce

na míru butikům

Kamenné obchody jsou důležitá součást Green Butiku. Právě pro ně jsem vytvořil aplikaci, díky které mají zaměstnanci důkladný přehled o objednávkách, které k nim proudí z e-shopu k vyzkoušení, a taky v ní můžou evidovat informace o vrácení nebo uplatnění poukazů. 

A pokračujeme. V GhostPressu teď eviduji i skladové zásoby na prodejnách, takže už v košíku zákazník uvidí, kde je vybraný produkt zrovna k dispozici.

Jdeme do finále

Kolik, kolik?

3

trhy v jediné administraci

12 000

zmigrovaných produktů

10

x

rychlejší filtrace produktů

Další růst pro skvěle rozjetý e-shop

Mám rád projekty, které mají drive. A rád takovým projektům vytvářím prostor dál a dál růst. Jestli jste dočetli až sem, utíkejte se na ten laskavý e-shop s krásným oblečením hned teď podívat!

Omrknout e-shop