Na začátku naší spolupráce za mnou přišli lidi z Bennonu s tím, že chtějí postavit svůj první B2C e-shop. Covid byl stále aktuální, obchody často zavřené a Bennon hledal nové cesty, jak si vytvořit vztah s koncovými zákazníky. Vše dávalo perfektní smysl, až na to, že Bennon v té době zákazníci znali ještě jako Z-Style a jeho produkty pod třemi dalšími různými značkami. Zkrátka to byl pěkný maglajs a mě před stavěním e-shopu čekala prvně jiná challenge:
Jak spojit 3 značky do jedné a současně tuto novou značku úplně poprvé představit B2C zákazníkům?
Nová identita
Z úvodního workshopu vyplynulo, že nejvíce zákazníků z portfolia tehdejšího Z-Stylu zná právě značku Bennon, a tak jsem na základě dat a vizí do budoucna navrhl značky zkonsolidovat a Bennon rebrandovat.
Díky tomu jsem mohl jasně stanovit esenci a hodnoty nové značky a zákazníkům Bennon představit jako moderního pracovně lifestylového výrobce. Vydefinování značky mi taky pomohlo firmu nacítit a nasměrovat k tomu, jak ji ukázat ve vizuální identitě.
E-shop
Největší task přede mnou u e-shopu stál v napojení mého GhostPressu na systém Helios, na kterém u Bennonu vše interně běží. Nebudu vám lhát, že to nebyla fuška, ale jsem rád, že zaměstnanci Bennonu bez dalších zbytečných procesů korigují produkty, jejich ceny nebo skladové zásoby v Heliosu, jak byli zvyklí pro B2B segment, a na e-shopu můžou každý produkt případně došperkovat k obrazu svému.
Branded ecommerce
Snažím se, aby se na Bennonu machři cítili jako doma, a tak na něm neustále makám a na základě zpětné vazby od zákazníků zlepšuju customer experience napříč kanály, aby byli machři s nákupem nanejvýš spokojení a rádi se vrátili nakoupit znovu.
Propisováním značky do všech touchpointů si Bennon se zákazníky začíná vytvářet vztah a narůstá v jejich očích na hodnotě. Ukázkou skvělé symbiózy brandu a vývoje je věrnostní program pro registrované uživatele e-shopu – Klub machrů, se kterým se Bennonu do 2 měsíců od spuštění povedlo dosáhnout 931% nárůstu registrací.
Branding
Bennonu jsem nastavil komunikaci bez škrobené marketingové hantýrky, takže s machry mluví napřímo jako by mluvil s kamarády, kterým nechce mazat med kolem pusy, ale říká, jak se věci skutečně mají.
Konzistence je tady za mě rozhodně cílem, takže značku společně s interním týmem postupně propisujeme do všech vizuálních i textových výstupů od newsletterů přes komunikaci na sociálních sítích po výkonnostní kampaně. Taky pracujeme na novém balení produktů, abychom nákup každého machra opravdu dovedli k dokonalosti.
Statistiky
meziroční nárůst hledanosti značky
nárůst registrací
produktových variant plynule synchronních s interním systémem
Musím říct, že tato machrovinka mě nesmírně bavila a už se těším, do čeho s Bennonem řízneme dál.